nuffnang :D

Sunday, September 16, 2012

GANGNAM STYLE ADA KAITAN DGN YAHUDI? JANGAN NAK MENGARUT!

ASSALAMUALAIKUM & SALAM 1MALAYSIA.

Jika dahulu kita diserang dengan artis K-Pop seperti Bigbang,Wondergirls and others (aku xtau sgt ngn k-Pop ni) yang seperti cendawan tumbuh selepas hujan , sekarang kita didemami pulak oleh Group PSY iaitu dgn muzik video OPPA GANGNAM STYLE yang mereka bawa. Banyak video yang dibuat oleh masyarakat kini dengan meniru cara tarian mereka. Aku sendiri pun seronok melayan klip video tarian tersebut. Asalnya aku bukan lah peminat K-Pop tapi setelah melihat klip video tersebut aku seronok. Tengah sedih pun dapat lagi nk ketawa. hahaha.

Tetapi malangnya, setelah PSY berjaya menembusi pasaran Malaysia, banyak pihak yang membuat andaian tentang maksud GANGNAM tu. Salah satu yang aku xdpt nk trima ialah bila merek mengaitkan dengan YAHUDI. Xlogic langsung lah kalau nk dikaitkan dengan yahudi. Belajar je tinggi2 kat bangunan tinggi yang terjun boleh mati terus, tapi otak letak kat tapak kaki! Aku noticed kan, orang sekarang memang cengitu, asal ade je benda baru yg baru nak naik, ade je rumors bodoh yang dibuat untuk menjatuhkan mereka. Kalau dah hadap sangat nak lingkupkan periuk nasik orang sekalipun..jangan lah buat something yang xlogic & xboleh diterima dek akal.

Kenapa aku cakap xleh terima dek akal? Cuba korang fikir & fahamkan. OPPA bermaksud ABANG, GANGNAM ialah satu daerah @ nama tempat di SELATAN KOREA (kalauxsilap) STYLE ialah CARA@STAIL. So, maksud dia adalah STAIL ABANG GANGNAM! mane pulak datang YAHUDI nyaaa?! Akaiii tarakk kaa? Aku bukan nak memadai tapi kalau difikir secra logik akal nya memang xde pon kene mngena dgn yahudi ke ape ke.

Meh sini luang kan sikit masa anda baca maksud lagu tu yang sebenar2nya.

*click sini untuk maksud gangnam


bersama dgn maksud itu, disini saya sertakan klip video original oppa gangnam style nih! JOM LAYAN! :)












p/s : TOLONGLAH JANGAN NK BUAT RUMORS YANG PALSU & BODOH SEBELUM MENGETAHUI MAKSUDNYA ATAUPUN SENGAJA NAK MENUTUP PERIUK NASI ORANG. FIKIR GUNA OTAK BUKAN IKUT KEHENDAK HAWA NAFSU & HASAD DENGKI! MAAF SEKIRANYA MENYINGGUNG PERASAAN SESAPE. 







No comments:

Post a Comment