nuffnang :D

Tuesday, September 18, 2012

OH MY MATHEMATICS! -,-

ASSALAMUALAIKUM & SALAM 1MALAYSIA SAHABAT2 BLOGGERKU :)



Hari ni bermulalah perjalanan seorang budak sekolah seperti aku setelah bercuti selama 3 hari :) Hmmm. Seawal pagi tadi, aku sangat gembira gak ar bila turun awal pagi sebab xsbar nak jumpa kawan2 kt sekolah. Lau jmpa kawan memang happening semacam la. Bagai nak rak kami ketawa & berkongsi cerita :) 

Cite pasal pompuan sengal tu pun xde kurang gak hebat. Aku malas nak amik kisah sangat pasal tu hari ini cause mood tgh baik~ Mcm2 gak ar yg aku dengar. Xkisah gak lau dia dah baca entry aku sal dia tu. Memang blog aku di cipta khas untuk tatapan umum pun. So, xde nk bantah pape ar pasal tu. Suka gak ar lau dia dh baca kan? Biar dia tau rasa sikit cane kalau org sakitkan hati dia lak? 



Alah boring asyik cite sal minah sengal tu. Entry ni bukan nk cite sal dia pun just nk selit2kan sikit2 je. hehehe. Entry kali ni nak cite pasal hari ni xbrapa happening cause result trial dah keluar ar :(' Result aku xbrapa nak gempak sangat pon. Aku cuma dapat 3A 4B & 1D. spoil gak ar result tu dgn D tu. D tu xyah nk tnye ar. confirm korang tau ape subject aku yg dpt D tu sbb penah gak kan aku gitau pasal subject tu kt entry 2 tahun lepas (lame gak ar entry tu) Bagi sesape yg xtau tu meh aku g tau. Subject yg aku dapat D tu adalah MATHEMATICs -,- memang aku xleh ar nak hadap subject tu. Seperti yg aku jangkakan memang Math akan down mcm selalu. Tu je subject yg aku xleh nk blah ar dr dulu g camtu jeee. hrrrr -,- Yang lain aku dah leh cover baikkk punyaa cuma nk tingkatkan je untuk menanti kedatangan SPM xlama lg. Cikgu math aku ckp masih dapat g kalau aku nk tingkatkan keputusan math tu. Tapi aku je yg xconfident dgn diri sendiri lau bab kira2 ni memang aku LEMBAP & MALAS sangat bila tgok angka2 ni buat kepala aku masa tu gak rasa cam nak hentak je kat dinding. hahah~

Nape erk aku jadi gitu? Memang dr aku primary sch lagi math aku memang problem. Result UPSR & PMR pun math gak yg sangkut! (tapi xde ar failed) cuma cukup2 makan je. Tapi dulu aku xbrapa nak kisah sangat pun pasal tu. Masuk je sekolah baru & lebih2 lagi bila dah masuk form 5 ni perasaan takut tu tiba2 lak muncul bila tringatkan Subject tu. xtau nape. Mungkin aku dah dapat kesedaran kot yg sub tu penting utk aku nanti. Tapi aku dah cuba sedaya upaya aku untuk buat masa trial tu. Aku dah cukup bersyukur sub tu LULUS walaupun agak malu ar dapat D. Rasa mcm xde guna je 3A yg aku dpt tu. Tapi xpe. Aku dah janji kat diri sendiri yg aku akan berusaha lebih lagi untuk sub tu. 

Sekolah aku akn adakan trial ke-3 dalam bulan Oktober nanti. Oleh itu, aku telah menanam semangat yg kental dlm diri aku ni utk cuba lagi sedaya upaya untuk meningkatkan jumlah markah untuk math aku tu. Pada trial ke-3 ni aku dah target C or C-t untuk itu. Sekurang2 nya credit untuk subject tu pun aku dah bersyukur sesangat sebb aku tau tahap pemikiran & pengetahuan aku utk subjeck tu xbrapa nk tinggi sangat. hehehe.

Alhamdulillah. Walaucane pun aku tetap bersyukur dgn result tu. And i'll try more harder for this becoming trial & get ready for SPM on 5th November 2012 :) 




okay lah sahabat blogger sekalian. ini ada satu cebisan sikit mengenai kata kata hikmat mengenai math ni :) Renung2kan lah & selamat beramal. 


will update a new entry later! GOODBYE! ♥


No comments:

Post a Comment